torsdag 14 juli 2011

Har haft besök

Japp, ett långväga och ett kortväga besök har vi haft idag. Dels var det Helena som kommit från Oslo och dels var det Frida och lilla Freja som inte hade riktigt så lång resväg. Mycket trevligt var det att träffa flickorna och dricka kaffe och prata lite skit. Zeke är fortfarande väldigt intresserad av Freja som är två månader nu. Tror han är facinerad över att människor kan vara så små. Han är jätteduktig med henne, men han vill gärna pussa henne i ansiktet så det gäller att se upp. Tror inte hon vill ha en stor hundnäsa rakt i nyllet.
När Frida och Freja gått hem koncertrerade Zeke sig på Helena istället. han ville så gärna leka med henne, men det ville inte hon. Han hämtade sina leksaker och buffade på henne i soffan, men det hjälpte inte. Då överföll han henne istället med en massa pussar. Gulleplutten!

Ikväll har det lagats korv stroganoff på vegetariskt vis och en massa presenter har slagits in. Det är många som fyller år på sommaren. I morgon ska jag bege mig upp till campingen i Borgholm igen för att träffa hela familjen och fira en 40-åring. Zeke får stanna hemma med husse så att jag får lite lugn och ro.

Två dagars jobb kvar, sen är jag ledig en dag. Skööönt! Jag brukar inte klaga, men det är faktiskt fruktansvärt att jobba med den huvudvärken jag har. Bihålorna vill inte bli bättre. Funderade först på att gå till doktorn för att få tabletter som kan lösa upp allt som inte ska vara i huvudet. Sedan fick jag höra att man brukar få tömma bihålorna hos doktorn, vilket inte verkade vara särskilt skönt. Därför vågar jag nu inte gå till vårdcentralen utan hoppas på att det löser sig av sig självt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar