söndag 17 juli 2011

En hel dag för en byrå?

Ja, att det ska behöva ta nästan en hel dag för ett besök på Ikea är ju konstigt. Som de flesta känner till så älskar ju jag att gå på Ikea. Idag fick jag med mig Martin som inte är lika förtjust som jag. Han tycker mest att det kostar en massa pengar. Idag hade vi iallafall ett mål - vi skulle inhandla en byrå till sovrummet. Byrån inhandlades och en massa mer saker därtill. Två tunga kartonger bars upp till lägenheten och ivrig som jag är skulle jag ju börja skruva ihop den med en gång. Tji fick jag! När jag öppnar den andra kartongen ser jag att en bräda är spräckt på mitten. Martin ringer upp kundtjänst och där erbjuder killen sig att skicka en ny gratis. Klart som fasen att det ska vara gratis eller? Men vi blev ju irriterade och ville ju ha en ny idag eftersom vi planerat att få upp byrån idag. Därför bars de tunga kartongerna ner igen och in i bilen. Tur att vi bara bor fem minuter från Ikea. Iallafall så fick vi ju en ny byrå, men vi var ändå irriterade för detta är andra gången på ett par månader som vi kommer hem med söndriga saker därifrån. Därför ljög vi ihop att vi bodde sex mil därifrån, vilket betyder att vi skulle ha kört 24 mil för den där byråns skull. Efter lite tjat fick vi då reseersättning. Skam den som ger sig :)

Väl hemma igen med en HEL byrå så satte skruvandet igång. Givetvis skulle ju Zeke inspektera så att det gick rätt till.

 

När den äntligen var färdig blev det bra iallafall.


Zeke blev så trött av monteringen så han gick och knöt sig (bokstavligt talat).


Jag får nog också gå och knyta mig snart för i morgon blir det till att gå upp halv fem igen. Först ska jag bara trycka i mig lite tacos-resten från igår.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar