lördag 9 juli 2011

Rastlös

Vaknade med bara lite feber idag så jag känner mig mycket piggare än jag gjorde igår, trots att näsan rinner och halsen skorrar. Efter att jag låg i soffan hela gårdagen känner min kropp sig väldigt rastlös. Direkt när jag vaknat började jag vika tvätt, damma och tömma diskmaskinen. Sen var jag tvungen att vila lite eftersom kroppen fortfarande är trött och jag blir anfådd så fort jag gör något. När jag vilat började jag fixa till det i garderoberna och skåpen. När detta var färdigt var jag fortfarande rastlös så då fick jag åka till Plantagen och köpa blomjord. Hoppas inte jag smittade någon i affären! Väl hemma planterade jag om alla växterna, så nu mår de lite bättre. Nu är det vila som gäller igen och sen har jag tvättid ikväll, så då får jag styra med det.

Egentligen borde man väl ta det lugnt nu när man är ledig i helgen så att man blir frisk tills på måndag då det är jobb igen, men jag klarar helt enkelt inte av det! Måste hitta på saker att göra för att undvika tristessen.

Glömde ju nämna i gårdagens inlägg vilken underbar sambo jag har. På förmiddagen åkte han från jobbet för att köpa halstabletter till mig, eftersom jag inte hade några hemma. Detta var inget jag hade bett honom göra, men han visste hur ont jag hade i halsen. Sen på kvällen var han iväg och köpte godis och glass, eftersom jag hade feber. Det är vad jag kallar kärlek!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar