söndag 31 juli 2011

Den underbara helgen


I fredags kom Martin hem från jobbet nyklippt och med ett fång långa röda rosor med sig. Eftersom jag tjatat på honom om att han måste klippa sig, så valde han att överraska mig med detta. Gulligt tycker jag.
Sen kom två av mina f.d jobbarkompisar över på lite vin och skvaller. Mycket, mycket trevligt!


På lördagen tvingade jag mig ur sängen vid nio (hade nog kunnat sova till lunch tror jag). Jag ville börja packa för att komma iväg så fort som möjligt. Vi skulle nämligen ner till Karlskrona till Dragsö för lite camping. Vid tolvtiden kom vi iväg i spöregnet. Väl framme regnade det även där. Typiskt! Det regnade i stort sett hela dagen, men då är det skönt med förtält till husvagnen. Zeke verkade gilla att vara i tältet för där ser man ju så mycket ut genom de låga fönsterna.



När fönsterna inte var dugliga nog, ja då satt han i stolen istället (hmm jag undrar vem det är som lärt honom detta? Kan det vara husse tro?)


På kvällen bjöds det på grillat och gott dricka. Mycket roligt att träffa hela familjen med respektive på samma gång.

Campinglivet är hårt både för människor jag djur. Zeke blev jättetrött av att titta på allt som hände utanför förtältet. Till en början hade han lite svårt att koppla av, men till slut gick han och la sig under ett bord.



Under natten skötte sig Zeke jättebra. Trots att det var hans premiärnatt i husvagn. Han var väl så trött så att han inte orkade bry sig om alla ljuden utifrån eller ens tänkte på var han var någonstans.

Idag är det min födelsedag och den har firats ordentligt av nära och kära. Har fått mycket fina presenter och även ätit tårta. Nu för tiden vill jag inte bli äldre. Förut var det roligt att bli ett år äldre, men nu räcker det på ett tag tycker jag.
Jag fick iallafall fint väder på min dag. Förmiddagen var sådär med lite duggregn, men framåt eftermiddagen kom solen fram och det blev riktigt varmt. Med det vädret hade jag gärna varit kvar några dagar till, men tyvärr var vi ju tvungna att åka hemåt eftersom det vankas jobb i morgon.
Väl hemma avnjöt vi en pizza och nu ska jag nog ägna mig åt inredningsprylarna vi handlat. Sen blir det sängen tidigt. För som sagt: campinglivet är hårt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar