torsdag 22 mars 2012

Avundsjuk

Det sägs att sommaren har kommit, enligt de som får lov att vara ute och njuta. Mycket märkligt väder med tanke på att det var storm och snöade härom dagen. Igår var det ganska skönt ute, men idag är det ännu skönare. Termometern visar 23 grader i solen. Det tråkiga är bara att jag måste sitta inne med huvudet i böckerna hela dagarna. Inte direkt vad man är sugen på en dag som denna. På balkongen har vi bara sol på morgonen så att plugga där ute är ju ganska kört. Hade ju kunnat åka ut till fårhagen och sätta mig på en sten så att Zeke fick leka, men jag tror inte att jag hade fått så mycket pluggat då. Får hoppas att vädret håller i sig tills på söndag då jag är ledig. Hade ju varit underbart!

Har tillåtit mig en halvtimmes rast nu så då hann jag ju med både att ta en svängom med dammsugaren och att skriva ett kort inlägg. Måste ha lite diciplin så här nära tentan för annars skulle det inte bli något gjort alls. Finns ju så mycket annat som är roligare som tex att diska, städa och tvätta. Detta är ju dock inte roligt i vanliga fall utan bara när man måste plugga. När jag städar tänker jag samtidigt på alla basillusker som försvinner för att slå flugor i en smäll.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar