onsdag 21 mars 2012

Trött morgon

Börjar dagen med ett litet inlägg. Egentligen bara för att fördröja starten av pluggdagen. Idag sov Zeke och jag till halv nio och anledningen till denna sovmorgon är att jag sitter uppe sent på kvällarna och pluggar. Jag har bättre koncentration på eftermiddagarna och kvällarna så då får man ju utnyttja det och då blir det ju en "sovmorgon" när man ska få sina sovtimmar. Trots att jag sov ganska länge, har varit på morgonpromenad med Zeke och nu dricker kaffe så känner jag mig fortfarande trött. Därav skjuter jag upp plugget i 15 minuter så jag hinner piggna till.

Denna veckan ser alla dagarna i stort sett likadana ut. Det brukar bli så när en tenta stundar. Förutom plugg får man ju försöka se till så att Zeke har lite roligt också. Igår var vi i hagen och det är inte helt omöjligt att det blir så idag också. Inte de roligaste dagarna för någon av oss precis, men man får ju försöka bita ihop och göra det bästa av situationen. Ångest får jag alltid innan tenta för att tiden inte räcker till och det är bara att titta på hur våra golv ser ut så förstår man vad jag inte gör om dagarna.

Idag tyckte Zeke att det var godare att äta ben till frukost. Matskålen står orörd. Annars är han ganska duktig på att äta två mål om dagen nu när vi brukar variera färskfoder med torrfoder. Det han inte äter på morgonen äter han på eftermiddagen och då äter han sin kvällsmat lite senare. Han kräks inte alls ofta nu så det är skönt.

Det där gigantiska 1-metersbenet varar länge. Han var dock smart och bet av
 det på mitten så att det blev lite mer behändigt.


Nä nu får jag ta mig i kragen och se till att få mycket gjort idag så att jag fixar tentan på lördag. Får trösta mig med att mikrobiologi är hundra gånger mer intressant och lättare att lära sig än alla dessa kemikurser som de här terminerna bestått av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar