söndag 11 mars 2012

Hagen x2 = Glad hund

I helgen har Zeke fått springa av sig ordentligt. Våren har kommit till södra sverige och då blir det ju genast mycket trevligare att vara utomhus. Det är ju nästan så att man får dåligt samvete när man sitter inne och solen skiner. Både igår och idag har Zeke lekt med Joline i hagen. Detta betyder också att han har badat både igår och idag. De där dumma pölarna som blev efter snösmältningen vill ju inte försvinna. Han tycker att det blir ännu roligare att bada i dem när han vet att han inte får. När jag ser att han är på väg mot vattnet skriker jag på honom. Resultatet? Jo, han tittar på mig och sen springer han ännu snabbare och hoppar i. Jäkla hund! Känns ju lite onödigt med en blöt hund bara för att han ska vara i vattnet i ett par sekunder.


Igår var vi hos mamma och pappa med svärföräldrarna. Det var mycket trevligt och mamma hade lagat mycket gott. Där fick Zeke springa av sig ännu mer så jag tror att han har fått sin motion för den här helgen.

Resten av den här dagen får väl bestå av plugg antar jag. Tänkte putsat fönstrena, men "slapp" det eftersom jag kom på att jag inte hade något bra papper hemma att torka med. Det får helt enkelt bli en annan dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar