söndag 18 mars 2012

Halvdöda

Så känner vi oss idag. Det har varit en intensiv, men väldigt trevlig helg. I fredags fick vi besök från Helsingborg. Martin och jag lagade trerätters och sen bestod kvällen av sällskapsspel och vindrickande. Zekes kväll bestod av att hämta leksaker som han sedan krävde att våra gäster skulle kasta till honom.

Igår började dagen med ett besök på slottet (dit man självklart måste ta folk som inte varit i Kalmar innan) och sedan blev det en visning av stadskärnan. Därefter bar det av hemåt för en snabb uppfräschning för sedan var det dags att dricka vin igen. Klockan åtta hade vi nämligen bokat bord på Gröna stugan där vi åt mycket god mat. Proppmätta vandrade vi vidare på stan och hamnade på Harrys där vi bowlade. Självklart var jag sämst som vanligt, men det var trevligt ändå. Jag tror att deras banor lutade så det var därför klotet ofta hamnade i rännan. Vid klockan ett skulle vi vandra vidare till en annan pub, men på grund av en enorm kö så blev det inte så. Vi blev då erbjudna efterfest så då hakade vi på där, vilket resulterade i att jag var i säng klockan fem på morgonen. Idag känner man i kroppen att man inte är van vid sånt här längre. Det var flera år sedan jag var på efterfest och jag är inte ute särskilt ofta heller.

Zeke var hos barnvakt igår och det hade gått hur bra som helst även att han inte hade varit på det stället innan. Han hade ätit och sen lagt sig och sovit. Jätteduktig!

I eftermiddag låg vi alla tre i sängen och sussade en stund. Zeke är minst lika trött som vi. När mitt huvud börjar klarna måste jag återgå till verkligheten och bli lite effektiv. Jag måste nämligen förbereda en redovisning inför morgondagen och det är inte så där lockande. Nä det är tur att inte varje helg är som den här. Då hade jag inte överlevt länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar