fredag 23 mars 2012

Ibland blir det..

Inte riktigt som man tänkt sig.

Såhär dagen innan tenta så gäller det ju att utnyttja varje minut till att trycka in den sista informationen i hjärnan. Till en början gick det bra. Startade pluggeriet vid åtta och höll sen på ända tills min omtänksamma Martin kom förbi med kinamat till mig runt halv ett. Fick då sms med förfrågan om Zeke och jag ville följa med ut till hagen med Emmy, Micke och Joline. Det kunde jag ju inte säga nej till eftersom Zeke behövde röra på sig och vi hade ändå tänkt åka dit med honom framåt kvällen. En lite längre lunch-paus skadade ju inte så mycket. Sagt och gjort, vi åkte dit och det var mycket trevligt. De hade med sig kaffe som vi drack i det fina vädret och hundarna sprang och lekte. Det jobbiga blev ju när hundarna drog iväg och badade i gyttja. Vad skulle jag göra nu? Någon tid till att duscha honom hade jag ju inte. Ringde Martin och frågade om han ville ha en blöt och skitig hund på kontoret, men det ville han ju naturligtvis inte. Han stank ju dessutom. Jag var alltså tvungen att trycka in hunden i duschen direkt när vi kommit innanför dörren, men för att spara tid duchade jag bara halva hunden. Det fick räcka för den här gången.

Nu ligger iallafall byrackan på torkning och jag kan fortsätta mitt pluggande. Trött är han så nu kanske man kan få vara ifred en stund om man har tur.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar