torsdag 29 mars 2012

Ibland behöver man..

Lämna bostaden och böckerna för ett tag för att få ny välbehövlig motivation. När man sitter och läser i böckerna timma efter timma är det lätt att bli frustrerad över att allt inte går in i hjärnan. Normalt fortsätter jag bara att läsa och hoppas på det bästa, men ikväll fick jag faktiskt annat att göra. Trots dåligt samvete över att jag borde pluggat så gick jag på after work. Det var mycket trevligt och så här i efterhand så känner jag att jag verkligen behövde komma ut och ha lite kul. Morgondagen känns inte alls lika jobbig och tråkig längre. Dessutom tror jag att jag kommer att kunna sova inatt, vilket jag inte gjort ordentligt på två veckor eftersom allt pluggande resulterat i att det bara snurrat runt i huvudet när jag ska sova. Förhoppningsvis somnar jag klockan elva istället för klockan tre och kommer på så sätt upp mycket tidigare i morgon och kan fortsätta pluggandet då.

Zeke är så fruktansvärt duktig på att acceptera att vissa dagar är lugnare än andra. Han klarar övergången från att ha fått springa runt och leka i flera timmar till att bara vara hemma en hel dag galant. Lite aktivering försöker jag ju ge honom de dagarna jag pluggar mycket som t.ex promenader och köttbullegömmor, men det är ju inte så energikrävande direkt. I morgon är han dock värd att få springa runt och leka i fårhagen. Då kan jag ju passa på att skaffa mig ett påskris för det sägs att det snart är påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar