onsdag 7 mars 2012

Vart tog pigmentet vägen?

Zeke har alltid haft en kolsvart nos, men för ett tag sen upptäckte jag att han fått en "skönhetsfläck". Vet inte vad det kan bero på. Kanske bara blir det så naturligt eller har han kanske slagit sig på något. Har iallafall inte sett något sår, men det kan kanske hända att han skavt av lite av nosen på snön. Märkligt är det iallafall. Är det möjligen en början till det som kallas vinternos? Jaja, han får se ut precis hur han vill, men ibland retar jag honom genom att kalla honom för Maja Gräddnos :)


 
Hela eftermiddagen spenderades idag på universitetsbiblioteket med labbrapport-skrivning. Efter det var man lagom mör i huvudet. Vad är då bättre än att komma ut i friska luften en stund? Direkt när jag kom hem åkte vi ut till fårhagen med Zeke. Dessvärre var det inte riktigt så skönt att vara ute som jag trodde. Det var bitande kallt och inte alls sånt vårväder som man trodde att det skulle vara när solen lyser. Det blev en rask promenad runt hagen och sen lite kastande med pinnar till Zeke för att hålla värmen. Sen bar det av hemåt till den sköna filten i soffan och där blev jag visst kvar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar