onsdag 14 mars 2012

Stoppa tiden!

Allt går så himla fort nu. Dagarna, veckorna, månaderna allt bara flyger fram och snart är det sommar. Känns inte riktigt som att jag hänger med i svängarna. Mina dagar går åt till att gå på föreläsningar, skriva labbrapporter och sen plugga ett par timmar hemma. Efter det unnar jag mig en stund i soffan på kvällen. Dessutom ska städning och aktivering av Zeke tryckas in någonstans under dagarna. Som tur är så är inte Zeke så där jättekrävande, men promenad och lite lek vill han ju ha varje dag så klart.

Igår tog jag itu med fönstrena. Hann dock bara med köket och sovrummet innan det blev mörkt. Men man brukar ju säga att studierna ska komma i första hand så då blir det ju på det viset. Får fortsätta en annan dag helt enkelt.

Fick Martin till att gå lös med slagborren ikväll :) Fick upp en hylla, en spegel och en tavla. Tavlan var en förstoring av ett undervattensfoto som vi tog på fiskarna i Thailand. Den gjorde sig bra över akvariet.


Just nu sitter jag och väntar på att Martin ska komma tillbaka. Han är iväg och hämtar ut ett paket som posten inte kunde lägga i brevlådan idag. Det är en julklapp som Martin fick, men som jag fick välja ut. Det var nämligen ett gåvokort som man fick lösa in på nätet. Jag valde då ett stort svart glasfat från Kosta Boda tror jag att det var. Ska bli spännande att få se det. Tur att Martin är så snäll så jag fick välja. Annars vet jag exakt vad han hade valt; en whiskeycheddarost.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar