måndag 28 maj 2012

Ännu en sak avklarad, en kvar

Idag har vi varit trötta allihop. Helgen avnjöts på landet så vi borde ju vara utvilade, men icke. Eller ja Zeke är såklart inte utvilad efter en helg på landet. I det fallet är det helt tvärt om. Han har varit ute större delen av dagarna och då ligger han ju inte stilla och njuter precis. Nä då ska det lekas med bollen och systersonen, drickas i dammen ett hundratal gånger bara för att man kan och insekter ska jagas. Han var så trött igår kväll när vi kommit hem så han orkade inte ens äta kvällsmat utan gick direkt i säng.


I lördags firade vi mammas födelsedag och sen även mors dag. Två flugor i en smäll så att säga. Hon har sån otur så hon fyller alltid år i samband med mors dag. Hela familjen var samlad och det bjöds på grillat. Jag var lite sur på lördagsmorgonen eftersom jag hela veckan hade längtat efter att sola i trädgården när det varit så fint väder. På vår balkong är det bara sol någon timme på förmiddagen. Det tråkiga var att hela lördagen bjöd på moln och regn. Bättre blev det dock på söndagen. Då passade jag på att vara ute och lägga grunden till brännan. Konstigt nog verkar min hud ha minne sen vi var i Thailand. Jag tycks bli lättare brun än vanligt.

Idag fick man tvinga sig upp ur sängen tidigt. Det har varit muntlig redovisning i skolan hela dagen så jag var ju tvungen att gå upp och öva en sista gång innan det var dags att entra katedern :) Det gick iallafall bra och det känns skönt för nu var det den sista redovisningen den här terminen. Har blivit en hel del under alla kursernas gång. Nu laddar jag inför tenta på torsdag. Zeke och jag ska vara hemma i två dagar nu så jag får väl försöka underhålla honom så gott det går i mina pauser i pluggandet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar