tisdag 1 maj 2012

Kanske sista gången

Ja idag var det kanske sista gången för den här säsongen som vi kunde åka ut till hagen. Fåren brukar ju komma ut vid den här tiden på året. Trodde att de hade blivit utsläppta under helgen, men tydligen inte. Vi tog en chansning och åkte ut. Som tur var så kunde ju Zeke springa och leka. Annars hade han blivit väldigt ledsen med tanke på hur han beter sig i bilen när han vet att vi ska dit. Idag hade jag iallafall mobilen med mig så jag kunde ta lite vårbilder. Kvalitén är ju inte så bra, men i brist på annat så.







När vi hade gått runt hela hagen och kom till bilen träffade vi Pyret med husse och matte. Pyret är ju den där S.t Bernharden jag skrev om härom dagen. Vi bestämde då att låta hundarna leka så det blev en runda runt hagen till. Naturligtvis tog ju Zeke sig ett bad i pölen som inte försvunnit ännu.

Se så fluffig och fin han blev i pälsen efter badet!


Nä, naturligtvis var vi tvungna att duscha honom när vi kom hem. Det är därför han är så ren och fin.
Efter duschen väntade en överraskning. Boxer-flickvännen kom på besök. Det har alltså blivit mycket lek idag så nu sover han gott och jag kan gå och lägga mig med gott samvete ikväll också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar