tisdag 22 maj 2012

Total tömning av hjärnan

Idag var det dags. Tenta! Hade pluggat riktigt hårt och var väldigt nervös när jag skulle sova igår. Med alldeles för få timmars sömn och ett huvud det snurrade runt i begav jag mig mot tentasalen vid halv åtta. Försökte intala mig att det kommer ju fler försök om det skulle skita sig. Det gick dock inte så bra för jag har ingen lust att plugga in hela cellbiologikursen ännu en gång. Efter ett antal timmars tänkande och skrivande var huvudet helt tomt. Så blir det alltid efteråt och sen kommer huvudvärken som ett brev på posten.

Hämtade Zeke, gick en runda med honom och sen somnade vi. Vaknade till och såg att Zeke fortfarande sov så då somnade jag om. Ett par timmar senare var vi pigga och jag passade på att lata mig vidare i soffan. I morgon börjar nämligen plugget till nästa tenta så en eftermiddag utan några krav unnade jag mig. Riktigt skönt. Nu är man laddad att ta nya tag och fixa det sista innan sommaren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar