fredag 18 maj 2012

Minisemester bokad

Såhär i sista stund så är det bokat och klart. Precis som vi brukar göra varje år så blir det en liten minisemester över midsommarhelgen med alla vännerna. Under flera års tid har vi bott i stuga på Böda camping på norra öland. Tror det är runt 6 år i rad. I år bryter vi dock traditionen och kommer att bo på Eriksöre camping, söderut på Öland, i villavagn. Det kan bli riktigt bra för det är en "hundcamping". Allt är anpassat för hundar med agilitybana, rastgård, hundbadplats, hundduschrum, gratis hunskurser mm. Vägarna inom campingen är till och med döpta efter hundraser. Självklart ska ju Zeke med och sen även hans flickvän Joline. Kommer bli kul för honom att bo med henne tre hela nätter, men kanske inte så kul för Joline. Zeke är ju ganska påfrestande om man säger så :) Han vill leka mer och oftare än vad hon vill. Släpper man bara dem i rastgården en stund så tror jag att de blir lugna så det går nog bra.
Vi blir ett ganska stort gäng, men inte lika stort som vanligt. Lite mer än 10 tror jag vi blir. Och så två hundar då också förstås. Kul att få så mycket tid ihop med alla. Brukar vara lite svårt att få tiden att gå ihop så att alla kan annars.

Nu när äntligen detta är fixat så kan jag koncentrera mig på att plugga så jag kommer nån vart med det. Det fina vädret ute lockar dock mer och jag hade gärna åkt till havet och låtit Zeke få bada lite. Får väl se om det hinns med.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar