torsdag 3 maj 2012

Duktig pojke!

Nu har Zeke "jobbat" två hela dagar på sitt nya kontor. Har varit långa dagar i skolan för mig. Han har skött sig exemplariskt och redan lärt sig att man inte får smita ut genom dörren till kylrummet. Han har fått en ny mysig hörna med en ny filt. Detta gick ju över förväntan!
Dock stötte vi på ett problem igår när vi skulle in i nya lagret för första gången. Det fanns nämligen ett oväntat hinder; en ståltrappa. Zeke har aldrig gått på en sån trappa innan och jag har inte tänkt på att träna honom på det heller. Även Ozzy hade samma problem i början. Det är ju nämligen så att förutom att avsatser saknas, vilket gör att det känns som om man går i luften, så är det ju galler i trappstegen som gör att trampdynor och klor åker igenom lite. Kan ju inte vara jätteskönt för hundtassarna. Han tog sig dock an problemet bra och kämpade sig upp med lite hjälp. Nu går det bättre och bättre för varje gång. I morgon får han en skön avslutning på veckan med sovmorgon. Han ska inte till kontoret förrän eftermiddagen. Själv får jag ingen sovmorgon. Jag måste upp och läsa artikel tidigt för att hinna med.

Såna här trappsteg är det jag menar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar