torsdag 11 augusti 2011

En dag kvar..

Sen är det helg igen. Skönt! Den här veckan har varit konstig. Har inte riktigt haft koll på vad det har varit för dag. Antar att det beror på att jag jobbade i söndags och då känns ju måndagen som tisdag osv. Man ligger hela tiden en dag före och då känns ju veckan jättelång. Har varit på BB och förlossningen hela veckan och där är det trevligt att vara. Eller ja förlossningen kanske inte är så trevlig. Det är ju en hel del skrik och vrålande där så jag brukar gå dit först och sen går jag till BB därefter och tittar på underverken. Då ser man ju att det är värt det och blir inte lika avskräckt :) 
Sen är det bara en vecka kvar på jobbet. De här åtta veckorna har ju verkligen gått jättefort. Och vart har sommaren tagit vägen egentligen? Man tänker att man ska göra så mycket, men inte mycket har blivit gjort. Man hinner ju aldrig njuta ordentligt av sommaren innan den är över. Och så får man vänta ett helt år till nästa kommer.
Zeke har iallafall fått njuta lite av sin första sommar. Han har fått bada många gånger, men upplevelsen av att få springa lös på stranden och få sina badryck där, det får han ju dessvärre vänta med till nästa år.

I morgon blir Zeke 10 månader. 4 av dessa månader har han haft problem med benen. Och fler månader blir det. Stackars lille pojk! Han har även ätit antiinflammatoriska tabletter i 4 månader så jag hoppas inte att dessa påverkar en så pass ung hund.

Om en timme slutar husse jobba. Då ska vi gå och möta honom för en liten promenad. Det är så skönt nu när man får gå lite med honom. Det blir ju inga riktiga rundor, men det är skönt att slippa rasta honom utanför huset. Blir lite tröttsamt att bara gå ett varv runt huset flera gånger om dagen. Snart får han ju inte gå alls igen så det är ju bäst att passa på.

När det gäller kastreringen har vi inte kommit fram till något beslut än, men jag fick en del gensvar på min förfrågan så tack så mycket för det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar