söndag 28 augusti 2011

Han är tillbaka!

Idag är Zeke nästan sig själv igen och det känns så fruktansvärt skönt! Jag blev så glad idag på morgonen när jag vaknade av att Zeke låg och stirrade på mig brevid i sängen. När han såg att jag var vaken ville han ha morgonmys som vi alltid brukar ha innan vi stiger upp. Han har inte velat det efter operationen, men idag gick det bra. Sen vi gick upp har han gått efter mig överallt, pussat mig, bitit mig i händerna och ÄTIT lite :) Det första grisörat sen operationen har också ätits upp och det är ett bra tecken.

Grejen är att vi igår kväll tog bort hans morfinplåster. Idag har morfinet slutat verka och jag tror att det är det som gör att han mår så bra idag. Jag misstänker att det är morfinet som gjort att han gnällt så mycket och att han inte har haft någon aptit. Stackars Zeke har säkert varit yr i huvudet och mått illa.

Nu när han mår bättre så kommer då nästa problem... Att hålla honom stilla, vilket inte är det lättaste med en hund som brukar flyga upp i soffan och sen ner igen. Men hellre har jag detta problemet än att han ska må dåligt.

Känner mig på fruktansvärt bra humör idag för första gången på nästan en vecka. I eftermiddag blir det lite shopping med systrarna. Dagen hade inte kunnat bli bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar