måndag 29 augusti 2011

Mjukstart

Idag var det dags för terminsstart, men det var bara en mjukstart bestående av upprop och sen en kort föreläsning på 1,5 timme. I morgon är jag dessutom ledig :) Sen börjar det på allvar på onsdag och det kommer att bli en tidskrävande kurs.

Veterinären som opererade Zeke ringde i eftermiddags. Han ville mest höra hur det var med Zeke, men jag tyckte att det var väldigt bra att han ringde. Vi pratade även om hur mycket han ska röra leden. Vi skulle visst böja benet på honom lite ibland så att ledvätskan skulle rinna eller vad det nu var. Sen var det tydligen inga problem för honom att gå så länge det inte var några långa promenader. Sen skulle han gärna gå i högt gräs så att han var tvungen att böja benet ordentligt. Detta tyckte jag var lite konstigt för vid den förra operationen sa han att det var väldigt viktigt att han var totalt still i två veckor efter operationen. Jag ska diskutera det här med rehablilitering med honom när han tar bort stygnen nästa vecka. Nu verkar det ju nämligen som om rehabilitering skulle vara väldigt bra.

Nu ska jag njuta vidare av min ledighet utan en massa måsten. Man får ju passa på :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar