lördag 27 augusti 2011

När ska det vända?

Just nu verkar det som om Zeke bara får ondare och ondare i benet. Förmodligen för att morfinplåstret håller på att sluta verka. Varje kväll tänker jag att i morgon mår han nog lite bättre, men icke.
Jag överdriver inte när jag säger att de här dagarna har varit fruktansvärda. Det går illa åt mitt psyke när jag hör honom gnälla hela tiden och inget man gör hjälper. Samtidigt skulle jag försöka koncentrera mig på att plugga (det gick inge vidare).
Inatt började han gnälla vid halv två och fortsatte hela morgonen och förmiddagen. Blev inte så mycket sömn då. Idag klockan nio hade jag tenta , vilket inte var så lägligt för jag höll på att somna mitt under tentan. Får väl se hur det resultatet blir. Zeke var hos husse på kontoret under tiden och han hade gnällt där med. Idag låter gnället dock lite annorlunda. Han liksom ylar lite så då förstår man att han måste ha väldigt ont. När jag var färdig med tentan och kom hem med Zeke så satte vi oss i gräset i en halvtimme. Då glömde han bort smärtan lite så jag tror att vi måste spendera mer tid ute i gräset helt enkelt.

Idag är det dags att ta av morfinplåstret så jag är lite orolig för att han ska få jätteont. Veterinären sa att om det blev för illa fick vi komma och hämta ett nytt. Då måste han rakas ytterligare på ryggen eftersom det nya inte får sitta på samma ställe som det gamla. Då blir nästan hela hunden rakad. Får hoppas att det inte behöver bli så.

Ätit har han knappt gjort sedan i onsdags kväll. Stekte upp köttfärs till honom igår och då åt han ca 200 gram. Sen köpte husse filmjölk som han inte riktigt ville ha, men när han blev matad med sked tog han några munnar iallafall. Idag provade jag med köttbullar till frukost, men inte ens det ville han ha :( Det enda jag fick i honom var några små bitar fläskfilé.

Nu har jag en lugn stund i soffan då Zeke äntligen sover. Jag kanske skulle passa på och sova en stund jag också nu när tillfälle ges.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar