lördag 6 augusti 2011

Ledig!

Ja idag fick både Zeke och jag en välförtjänt sovmorgon. Jag vaknade först vid halv nio. Då sov Zeke som en stock så jag ville inte väcka honom. Jag somnade om och vaknade inte förrän tio!! Zeke sov fortfarande, men han var villig att gå upp så då gjorde vi det. Riktigt skönt!
Zeke brukar inte vara så nöjd när husse går upp innan fyra på morgonen. Eller på sätt och vis är han väl nöjd eftersom han då får hela husses plats i sängen, men han sover gärna vidare. När min klocka ringer kvart över fyra tittar han bara på mig. Inte förrän jag börjar väsnas i köket kommer han utspringandes ur sovrummet. Han är en riktig sjusovare och inte mig emot för det kan jag också vara när jag är ledig. I morgon får vi dock gå upp tidigt igen för då ska jag jobba. Blir en kort helg denna veckan.

Emmy och Joline var här och hälsade på härom dagen. Mycket trevligt! Joline är dock inte så sugen på att hålla på och leka i flera timmar, vilket Zeke gärna vill. Han har iallafall börjat visa lite respekt och går och lägger sig om han inte lyckas få igång henne. Bra!
En sak som Zeke gjorde tycker jag var riktigt smart av honom. Joline ligger på golvet och vill sova. Vi sitter i soffan och dricker kaffe. Då hoppar Zeke upp till Emmy ocg gosar ner sig i hennes knä. Samtidigt sneglar han på Joline för att se så att hon blir avundsjuk. Allt för att hon ska resa sig upp så att de kan busa. Klyftig kille det där :)

 
Fina Joline

Zeke gör ett tappert försök att få igång Joline som inte verkar så nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar