fredag 19 augusti 2011

En fullspäckad helg väntar.

Så var sista dagen på jobbet gjord och det känns skönt. Fick en kram av chefen och som vanligt frågade hon om jag kunde tänka mig att jobba lite extra. Hon fick samma svar som hon brukar få av mig; att jag har så att det räcker med skolan. Sen gav jag med mig lite och sa att krisar det någon helg så kan hon ju ringa och fråga iallafall. Annars har jag fått nog av att både jobba och plugga samtidigt. I flera år jobbade jag både dag och kväll. När jag började plugga behöll jag kvällsjobbet, men det var tufft att ibland sitta på föreläsning en hel dag för att sen ge sig iväg för att jobba. När man jobbat färdigt var det ju bara att ta sig i kragen och plugga resten av kvällen. Detta orkar jag inte hålla på med mer. Jag koncentrerar mig hellre på bara skolan och det behövs verkligen. Varför är man inte intresserad av något som är lättare att förstå än biologi? Alltid ska jag göra det så krångligt för mig, men man får se det som en utmaning. Den dagen jag är färdig kommer jag att vara världens lyckligaste människa.

Det händer mycket den här helgen. Eftermiddagen tillägnas plugg och städ (Zeke slutar aldrig fälla). Ikväll ska en tvättmaskin hämtas på Elgiganten. I morgon förmiddag ska jag plugga och på eftermiddagen och kvällen är det Martins firmafest som gäller. På söndag kommer mamma och pappa på besök. Pappa ska nämligen koppla in tvättmaskinen åt oss. Det är allt bra att ha en händig far :)
Får nog tvätta en tvätt på söndag också bara för att jag kan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar