torsdag 18 augusti 2011

Vi är konstiga vi.

När jag hämtat Zeke efter jobbet och vi kommer innanför dörren får han helt plötsligt ett sånt där ryck. Ett sånt då han inte vet vad han ska ta vägen, utan bara springer runt och sladdar och flyger fram genom rummen. Upp i sängen hoppade han och snodde runt där ett bra tag. Sängkläderna blev till en hög i mitten av sängen och knäpp som jag är tyckte jag bara att det var roligt att titta på honom. Bäddningen var väl värd den synen och jag skrattade högt för mig själv. Det jag istället bekymrade mig för var att han skulle trilla ur sängen, men det hade jag ändå inte kunnat hindra för så fort jag närmade mig honom snurrade han bara runt ännu fortare. Han var verkligen helvild och jag hade gärna haft det på film :)

En annan knäpp sak är att Zeke och jag har en ny kvällsrutin. Varje kväll tar vi fram en liten burk yoghurt ur kylen. När locket tagits av så slickar Zeke av yoghurten som fastnad där. Sedan vet han att det är min tur att smaka (inte på locket då alltså). Han tittar förväntansfullt på mig när jag slevar i mig yoghurten. Sen är det Zekes tur igen. Då får han slicka ur burken och snäll som jag är så skrapar jag ju inte ur den så väl.
Zeke lärde sig väldigt snabbt när det är hans tur att få smaka. Förstår inte riktigt varför hundar tycker så mycket om yoghurt. Alla smaker går bra; kola, vanilj eller jordgubbssmak spelar ingen roll. Jag tycker att det borde vara för syrligt för honom, men inte då. Får bli en tandborstning efteråt bara så att hans fina vita tänder förblir så.

I morgon är sista dagen jag jobbar för den här sommaren. Har varit ganska skönt att jobba eftersom jag för det mesta har varit ledig hela helgerna. Har sluppit ha ångest över att man måste plugga även på helgen. Men det ska bli skönt att få sova något längre på morgnarna. Halv fem är lite väl tidigt för mitt huvud. Det har liksom inte börjat fungera så tidigt. Zeke tycker också att det ska bli skönt att få sova lite längre. Fast han tycker nog att det har varit lite mysigt att promenera med husse till jobbet.

Ikväll skulle vi haft kloklippning, men eftersom både hunden och husse sover så får vi nog ta det en annan dag. Jag brukar klara det själv, men Zeke vill ju bara leka och bita mig i händerna när jag klipper så det är bra med någon som kan mata honom med köttbullar samtidigt. Går lite smidigare då. Och tar jag fram klosaxen när han sover så blir han klarvaken med en gång (och det är inte husse jag syftar på för han är helt omöjlig att väcka).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar