lördag 21 maj 2011

Äntligen sommarvärme!

Ikväll har vi varit på grill-kväll nere vid stranden. Kan nog påstå att just denna kväll var den första riktiga försommar-kvällen. Behagligt varmt hela kvällen utan att behöva någon jacka på sig. Vi satt i och för sig väldigt bra till med sol på oss hela tiden, men det blåste iallafall ingenting. Inga mygg kändes av heller så det var helt underbart.
Jag hade sommarkänslan i kroppen redan när jag var på systembolaget idag, då jag beslutade mig för att byta ut det röda vinet mot rosévin, vilket visade sig vara helt rätt. För visst smakar väl rosévin sommar?!

Naturligtvis var Zeke med på grillningen som vanligt. Han tog ju på sig en hel del uppgifter om man säger så. Det märks ju att det sitter kvar vissa vallnings-instinkter. När någon från gänget går iväg så blir det ett fasligt liv. Och man kan ju inte anklaga honom för att inte vara en bra vakthund. Under den första timmen vi satt där skulle alla som gick förbi skällas på. Men ju längre vi varit där, desto tystare blev han så det var ju väldigt bra träning. Man måste ju se det positiva i det hela :)

Det kan ibland kännas lite jobbigt när folk tror att han är äldre än vad han egentligen är på grund av att han är så stor till växten. Det gäller nog alla de större raserna skulle jag tro. De flesta man möter tror ju att han är en fullvuxen hund och tycker att han är väldigt ouppfostrad. Men hur lätt är det egentligen att få en 7 månaders hund att beté sig som en vuxen? Helt omöjligt för mig iallafall. Zeke är i värsta trots-åldern. Man får helt enkelt hålla på och förklara sig när man möter någon som tycker att han uppför sig "illa". Eller så skiter man i vad folk tycker :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar