söndag 15 maj 2011

Nu är vi nyss hemkomna efter en hel helg på landet. Har haft det lugnt och skönt, men har ändå fått en hel del gjort faktiskt. Jag har bl.a slipat och laserat trallen som min snälla pappa snickrat ihop till mig som jag ska ha på balkongen och sen har jag städat ur och tvättat bilen. Har dessutom skrivit på min rapport som ska skickas in i morgon bitti så jag tycker att jag har varit ganska så produktiv :)

På fredagen när vi kom bjöds det på grillat i det fina vädret.


Efter god mat och gott vin blev det självklart lite kortspel som alltid.


Lördagen bjöd också på finfint väder så Zeke var ute i trädgården hela dagen. Det känns så skönt när han får vara ute och göra vad som faller honom in. Även om han äter kobajs. Han är ju trots allt hund och det är ju så en hund ska leva egentligen. Jag hoppas ju att han så småningom ska få bo i ett hus med stor trädgård.

På förmiddagen hjälpte han "morfar" att tvätta bilen och efter det såg han ut såhär. Han var ren en stund iallafall. Sen tog han ett varv i grönsakslandet.



Att jaga humlor på åkern som är full av maskrosor är också kul. Fast det är inte lika kul när han kommer tillbaka med knallgula framben.


Blir man törstig så finns det en väldigt stor vattenskål att dricka ur. Med fontän och allt. Det är ju lyx tycker Zeke. Lyckligtvis har han ännu inte upptäckt att det finns guldfiskar i dammen.


Barnens fotbollar är ju väldigt roliga att bita sönder. 3 bollar har det blivit till barnens förtret.


Så här trött blir man efter att ha varit ute en hel dag om man inte är van vid det.


Idag skulle vi ha varit på utställning på Nybro Brukshundklubb, men så blev det ju tyvärr inte eftersom Zekes ben krånglar så mycket.. Får nog ringa till veterinären i morgon och höra om vi ska få ett nytt recept eller hur vi ska göra med honom.

Efter en sån här skön helg måste man nu inse att verkligheten har kommit ifatt. Ikväll kommer jag att få sitta och skriva klart om mina komparativa metoder på pilgiftsgrodor och i morgon blir det verkligen ingen sovmorgon. Då ska jag åka över till Öland för att försöka hitta några nattsländelarver att använda till projektarbetet.

Martin blev stolt farbror idag. Han blev väldigt ivrig när han fick veta att det var dags för F & M att åka till BB. Resultatet blev en jättefin liten flicka så nu önskar vi all lycka till den lyckliga lilla familjen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar