torsdag 12 maj 2011

En helt vanlig arbetssam dag..

Återigen blev det en hel dag i skolan. Attans vad mycket det är att ordna med innan man kan påbörja ett projekt. Sen var det duggan idag också. Den gick faktiskt bättre än jag väntat mig, men om jag klarat den vet jag inte. Det brukar vara så petnoga med att få in precis rätt definition så man vet ju aldrig..

Därefter blev det en runda till Lantmännen för inköp av hundmat. Trotsade veterinärens förslag om att börja med vuxenfoder så det blev puppymat den här säcken också. Veterinärerna var ju inte ens överrens om maten. Den ena sa "köp vuxenfoder" och den andra sa "nä börja absolut inte med vuxenfoder redan".

Jag har ikväll roat mig med att städa och byta vatten hos fiskarna i båda akvarierna. Det tar sin lilla tid, men fint blir det. Det är inte det lättaste att få fina bilder på ett akvarie kan jag säga, men gjorde ett försök iallafall.


Tanganyika-akvariet


Mina stora Frontosor


En salig blandning av fiskar



"Idefix" en Redtail Catfish

Zeke fullt upp ikväll med sitt stora ben som han fick igår. Han är nästan inte vit så smutsig som han är så det är knappt man vågar lägga upp någon bild på honom. Men så blir det när man är med "pappa" på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar