måndag 2 maj 2011

En ovanligt trevlig måndag

I eftermiddag har Zeke varit på "dagis" eftersom han inte fick följa med husse på kundbesöken som skulle göras idag. Kanske inte så lyckat att ta med hunden in på kundernas restauranger. Tur att det finns goda vänner som ställer upp när det behövs! Själv var jag i skolan på föreläsning. Efter skolan skulle jag ha pluggat, men jag blev så hemskt sugen på att baka. Hittade ett recept i helgen som jag bara var tvungen att prova. Så jag satte igång med att baka en Frozen cheesecake med vaniljkokta rabarber. När jag bakat färdigt insåg jag att den var alldeles för stor för att endast två personer skulle kunna äta upp den. Ringde för att få hjälp och som tur var hittade jag tre stycken som ville hjälpa oss. Zeke hade tur att det var just dessa personer som kunde komma för då fick även han en lekkompis i form av bästa tik-kompisen Joline.

Var med om ett mindre trauma idag. Skulle sticka ner handen i det stora akvariet för att ta bort lite alger. Plötsligt känner jag att en stor Frontosa hugger mig i fingret. Det var längesen jag blev så rädd. Blev helt skakig. Det blödde inget utan det var bara det yttersta hudlagret som tänderna gick igenom. Men vassa tänder har dom. Tur att det inte var den allra största fisken på 30 cm. Då hade jag nog inte haft något finger kvar. Nästa gång får Martin sticka ner handen :)

Nu är det snart dags att ta tag i diskussionen som ska skrivas tills i morgon. Har inte haft lust innan. Tur att man har självstudier hela morgondagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar