tisdag 17 maj 2011

Bebis-gos

Idag fick vi träffa den lilla nykomlingen i familjen Söderqvist som föddes i söndags. Otroligt söt är hon lilla Freja! Nästan så man blir lite sugen själv, men jag har ju redan en liten vit och hårig bebis :)
Zeke tyckte att bebisen var väldigt intressant. När vi kom låg hon och sov så då visste han inte om att hon fanns. När hon sen pep lite så ställde sig öronen rakt upp på honom och huvudet rörde sig fram och tillbaka som en uggla. Han fick lukta lite på hennes små ben. När jag hade Freja i famnen så blev han lite avundsjuk. Det var som om han sa "men mamma jag är ju din lilla bebis". Efter att jag lämnat över henne tyckte han att min arm som hon legat på luktade väldigt gott. Han verkade förstå att det var en liten ömtålig sak iallafall så det var ju bra.

Min håriga bebis var inte så vit längre så ikväll fick han snällt ställa sig i duschen. Så länge han får köttbulle så står han så snällt still. Nu är han ren och fin igen och ligger och tuggar på belöningen han fick för att han ställde upp på en dusch.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar