måndag 9 maj 2011

Vill inte..

..sitta inomhus när det är så fint väder ute! Men med allt plugg som måste göras så har man tyvärr inget val. På morgonen var visserligen Zeke och jag ute i skogen då vi skulle kolla fällorna vi grävde ner igår kväll. Det gav dessvärre inget positivt utslag då alla fällorna var tomma på jordlöpare. Det enda vi fångat var det som vi absolut inte ville ha något att göra med.. spindlar! Så i morgon blir det till att formulera en ny frågeställning och en ny hypotes. Typiskt!!


Efter skogen hämtade vi Katarina på stationen. Sen satt vi och pluggade några timmar medans Zeke sov. Som tur är får man plugga mer ifred nu än när han var mindre. Förut kunde han hänga i mina fötter och komma och trycka upp leksakerna i mitt ansikte. Nu har han nog insett att det inte är någon idé.

Ikväll ska jag få "barn"-ledigt. Jag ska ensam åka ut till Anna medans Martin är hemma med Zeke. Det blir nog lugnast så med tanke på hennes två katter.  Jag trodde inte att Zeke skulle bli så galen på katter eftersom han bodde med flera katter under de åtta första veckorna i livet. Sen försökte jag att med jämna mellanrum låta honom träffa katt och först funkade det jättebra, men vips så tog det antagligen för lång tid mellan "katt-träffarna" och han tyckte inte alls om dem. Lite jobbigt med tanke på att mamma och pappa har katt, men hon brukar i och för sig hålla sig undan när min bil står parkerad hos dem. Lite synd om katten bara som inte kan komma och gå som hon vill.

I helgen är utställningen som vi skulle gått på, men jag var ju tvungen att av-anmäla oss. Känns riktigt tråkigt. Han är inte så halt längre, men jag antar att det är karens på medicinen han fick.
Vi får sikta på Kalmar brukshundklubbs utställning i Juni istället. Då hinner vi träna lite mer innan också. Han är inte så följsam om man säger så. Det är mest han som är ute och går med mig för tillfället..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar