tisdag 3 maj 2011

Zeke var billig idag!

Har haft en plugga-hemma dag idag, men fick inte riktigt så mycket gjort som jag hade tänkt. Blev på riktigt dåligt humör efter att jag varit ute med Zeke första rundan på morgonen. Ibland är han helt omöjlig att ha att göra med och idag har han varit sån nästan hela dagen. Han skäller på allt och alla så att man får skämmas. Det går inte att stoppa honom heller. Inte ens godis hjälper. Dessutom drar han väldigt väldigt mycket o kopplet trots att jag tränar och tränar. Inte ville han sova eller roa sig själv inne heller då jag skulle plugga. En riktig odåga helt enkelt.
Som tur är så vet jag att inte alla dagar är som denna. Han hade väl en dålig dag bara. Och en dålig dag fick jag också.
När jag tänker efter så minns jag att även Ozzy var en sån här odåga när han var i samma ålder. Lika envis också. Men han blev ju en helt underbar kompis trots att han var en riktig busunge som valp så vi får hoppas på att även detta är övergående eller att det hjälper med träningen.

Blev iallafall på lite bättre humör nu ikväll när jag satt och klickade runt på nätet och kollade på sommar-klänningar. Blev en hel del köpt tack vare Martin som "tvingade" mig att beställa. Ibland har man det nästan lite för bra! Men bara nästan :) Nu är det bara att vänta på att det dimper ner ett paket i brevlådan och att solen och värmen återkommer efter en veckas frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar